close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

על וייטנאם ועל טיול בה

מערכת שורשיז חשוון, תשעט26/10/2018

במאה הקודמת דיברו עליה בעיקר בהקשר של המלחמה הקשה שהתחוללה בה, אבל כיום וייטנאם היא מדינה שלווה עם כלכלה צומחת במהירות ובעיקר יעד אטרקטיבי לתיירים מכל העולם

תגיות:
וייטנאם – מידע כללי
וייטנאם נמצאת בחלק הדרום מזרחי של אסיה, מדרום לסין וממזרח לקמבודיה ולאוס. צורתה היא כשל רצועה מוארכת – מהקצה הצפוני שלה ועד הקצה הדרומי מפרידים כ-2,000 ק"מ!. ב-1954, לאחר מלחמת הודו-סין הראשונה, היא חולקה לשתי מדינות, צפונית ודרומית, שעד מהרה החלו להילחם ביניהן. ב-1965 הצטרפה גם ארה"ב למלחמה ורק ב-1973 יצאו אחרוני הכוחות האמריקאים מוייטנאם. מעט לאחר מכן השלים הצפון את השתלטותו על הדרום, ב-1976 אוחדה המדינה מחדש וכיום מדובר במדינה מתפתחת שחיים בה בשלווה כ-100 מיליון בני אדם.

האם צריך ויזה לוייטנאם?
על-מנת לטייל בוייטנאם יש צורך בוויזה. ניתן לקבל ויזה לחודש אחד או ל-3 חודשים, ועוד בחירה היא בין ויזה שמאפשרת כניסה חד-פעמית למדינה היפה והמרתקת לבין ויזה שמאפשרת כניסות רבות אליה, כך שתוכלו לשלב בטיול גם את השכנות קמבודיה ו/או לאוס. הנפקת היתר הכניסה אורכת כ-4 ימי עבודה ועל-מנת לקבל אותה נדרש דרכון בתוקף (למשך חצי שנה לפחות מיום הכניסה הראשונה למדינה).

מסע מצפון לדרום או מדרום לצפון
המבנה הגאוגרפי הייחודי של וייטנאם – כאמור רצועה ארוכה מאוד – מחייב תכנון קפדני מאוד של הטיול בה. אופציה אחת היא להתמקד רק בחלק הצפוני של המדינה, שכולו חגיגה של טבע פלאי, אופציה שנייה היא להתחיל בצפון ואז להמשיך דרומה (כשלעתים ישנה גם טיסה פנימית עקב המרחקים) והאופציה השלישית היא מסע מדרום לצפון.

בדרום, שם גם נמצאת דלתת המקונג שמהווה אתר תיירותי פופולרי להפליא, העיר המרכזית היא הו צ'י מין סיטי שבעבר נקראה סייגון והיא גם העיר הגדולה ביותר בווייטנאם. בצפון העיר המרכזית היא הבירה האנוי. מרכז המדינה כולל חופים יפהפיים (של ים סין הדרומי).

מזג האוויר
בצפון וייטנאם קריר וגם גשום בין נובמבר לאפריל. בין יולי לנובמבר ייתכנו טייפונים. העונה המומלצת היא האביב שלנו. בדרום מזג האוויר יבש ונוח בין דצמבר לאפריל. טיול בכל רחבי המדינה כדאי לתזמן לאפריל או מאי.

האטרקציות המרכזיות של הטיול
* האנוי – עיר מרתקת בת כ-8 מיליון בני אדם עם מוטיבים צרפתיים רבים, פגודות קסומות, אוניברסיטה בת כמעט אלף שנה, אגם אגדי בלב העיר ועוד שלל אטרקציות.
* מפרץ הא לונג – עוד אתר חובה בצפון המדינה ואחד מפלאי עולם בזכות מצוקים תלולים, כ-2000 איים, יער טרופי, מערות נטיפים וכפרי דייגים.
* סאפה – נקודת מוצא בעיקר לטרקים מרתקים בין הרים גבוהים ושבטים ייחודיים.
* דה נאנג – עיר נמל במרכז המדינה ותחנה מוצלחת בדרך לדרום, בעיקר בזכות העיר העתיקה הוי אן.
* הו צ'י מין סיטי – טיול לוייטנאם אינו שלם בלי ביקור בעיר הססגונית והרבגונית במיוחד הזו.
* דלתת המקונג – האזור שכיכב בסרטים רבים מספק גם הוא חוויות בלתי נשכחות.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה